Jak przetrwać upalne dni na sali baletowej? 10 sposobów dla tancerzy i nie tylko!

Jak co roku dopadły nas upały! Jeśli możemy być w tym czasie na plaży, opalać się przy basenie czy wypoczywać w innym, wakacyjnym miejscu zapewne nie dokuczają nam tak bardzo. Co jednak zrobić jeśli chcemy ćwiczyć? Jak przetrwać kilka godzin spędzonych na sali podczas prób, lekcji, zajęć? Oto kilka wskazówek:

1. Oczywiście podstawa – woda – musimy mieć dostęp do wody w przed, w trakcie i po ćwiczeniach. Powinniśmy też pić ją dużo częściej niż w zwykłe dni, kiedy temperatura nie szaleje. Możemy dodać do niej cytrynę, miętę, owoce jeśli lubimy, ale warto też pomyśleć o elektrolitach, które uzupełnią usuwane wraz z potem składniki mineralne oraz nawodnią organizm. Warto też spożywać owoce, warzywa, soki owocowe (najlepiej te bez dodatku cukru), musy z owoców – są to przekąski, które dodadzą nam energii a jednocześnie nawodnią organizm. Ponieważ często w upalne dni nie chce nam się jeść, przekąska w postaci arbuza, musu jabłkowego będzie na pewno o wiele lepszym rozwiązaniem.

watermelon2. Jeśli macie możliwość – warto po zajęciach wziąć chłodny prysznic. Nie tylko poczujemy się o wiele lepiej, ale również ochłodzimy ciało, poprawimy krążenie oraz termoregulację. Pamiętajmy jednak aby wodę schładzać stopniowo – szczególnie jeśli jesteśmy bardzo zgrzani.

 

 

3. Podczas upałów warto pomyśleć o właściwym ubiorze na zajęcia – bez sensu zakładać na siebie kilka warstw ocieplaczy, bluzek, spodni. Każdy tancerz powinien posiadać zestaw na upalne dni: spodenki/rajstopy lub legginsy (świetnia sprawdzają się rajstopy z dziurą, którą można podwinąć i zrobić legginsy do kolan lub połowy łydki), kostium – najlepiej na ramiączka wykonany z cienkiego materiału (odradzamy bawełniane kostiumy na lato – są ciepłe i bardzo długo schną), lycry, krótkie spodenki, które można dostać w większości sklepów z bielizną lub w sklepach tanecznych, włosy spięte w kok lub kucyk.

rajstopy

 

4. Ręcznik – to bardzo przydatna rzecz (nie tylko w upały). Można nim wytrzeć pot z ramion, szyi, twarzy. Można go również zmoczyć zimną wodą i stosować jaki okład chłodzący. Warto zawsze mieć w naszej baletowej torbie :)!

5. Wachlarz – następna przydatna rzecz, szczególnie w przerwie między próbami lub kiedy akurat możemy usiąść na chwilę i odpocząć. Nie zawsze na sali mamy wiatrak czy wentylator, który chłodzi powietrze. Tancerze są również przeciwnikami używania klimatyzacji w salach baletowych. Taki mały wachlarz również można włożyć do torby, zapewniamy Was, że się przyda w gorące dni :)!

 

6. Jeśli jest naprawdę bardzo gorąco warto zastanowić się nad zmniejszeniem ilości ćwiczeń i ich intensywności. Nie możemy wymagać od naszego ciała aż tak dużo, jak podczas normalnych dni.

PO WYSIŁKU…

7. Chłodzenie stóp/nóg w wodzie z lodem (ewentualnie zastosowanie ‚cold packa’) – polecamy nie tylko w upały! Zmniejsza zmęczenie, opuchnięcia i obrzęki (które w gorące dni są bardzo częste), poprawia krążenie, regeneruje mięśnie i stawy. Niezastąpiona rzecz, która potrafi uchronić przed wieloma kontuzjami! Chłodzimy 15-20 minut, nie dłużej! Jeśli nie mamy możliwości skorzystania z wody z lodem czy cold packa, bo np. wracamy długo do domu po zajęciach możemy zastosować maść chłodzącą (polecam BIOFREEZE), a dopiero w domu schłodzić nogi w wodzie.

8. Koktajl białkowy – również sprawdzi się nie tylko w upały. Pomaga w szczególności w regeneracji i odbudowie mięśni i tkanek. Na pewno poczujemy różnicę rano po wypiciu takiej dawki białka. W gorące dni najlepiej jest wypić taki koktajl wieczorem po wysiłku. W zależności od upodobań można zmiksować go z mlekiem, owocami, masłem orzechowym, orzechami. Przepisów znajdziecie mnóstwo, wystarczy wygooglować :)

koktajl

9. Odpoczynek – jest tak samo ważny jak trening czy wysiłek fizyczny. Tym bardziej jeśli pogoda nie jest dla nas zbyt przyjazna. Jeśli aktywnie spędzamy dzień dobrym sposobem na relaks są drzemki w ciągu dnia. Nawet pół godziny może nam dodać energii do dalszej pracy. Starajmy się również wyspać w nocy aby mieć co najmniej 8 godzin snu dziennie. Nasze ciało jest wtedy mniej podatne na kontuzje, a jego praca zdecydowanie bardziej wydajna i efektywna.

10. Korzystajmy z pięknej wakacyjnej  pogody! Macie gdzieś w pobliżu BASEN? To świetne rozwiązanie na rozluźnienie mięśni po ciężkiej pracy, relaks, spotkanie z przyjaciółmi i oderwanie się od rzeczywistości. Jeśli mamy siłę to możemy także intensywnie popływać aby wzmocnić mięśnie – idealne dla tancerzy! A jeśli nie mamy siły na pływanie możemy korzystać z jacuzzi, sauny, wanny z lodem czy innych atrakcji, jakie oferuje nam dana placówka!

 

Życzymy Wam wspaniałych i produktywnych, roztańczonych wakacji!

Pamiętajcie, że od 11 lipca zaczynamy serię WARSZTATÓW WAKACYJNYCH! Więcej info w zakładce WAKACJE 2016!

 

Zakończenie sezonu 2015/2016

Witajcie,

Wczoraj, 19 czerwca zatańczyliśmy ostatni spektakl w sezonie artystycznym 2015/2016. Ostatni w sezonie, ale pierwszy poza Warszawą, bo w Ostrowie Wielkopolskim. Wszyscy nasi tancerze oraz obsługa spisali się na medal – to jeden z naszych największych sukcesów!

Pomimo nowej sceny o innych wymiarach, dalekiej podróży od 6 rano wszyscy dali z siebie 100%! Obsługa również stanęła na wysokości zadania, a dzięki Ostrowskiemu Centrum Kultury i doskonałych warunków tam panujących spektakl zaprezentował się bardzo dobrze!

13494763_1024810680907282_182926028946410570_nDla Les Ballets było to niesamowite przeżycie, gościnny występ na innej scenie, w innym mieście, tego samego dnia odbyła się próba generalna, która dzięki profesjonalnej obsłudze przeprowadzona została bardzo szybko i sprawnie.

Wszyscy wspaniale się bawili i na pewno zapamiętamy ten wyjazd na długo. Nie możemy się doczekać aby ponownie odwiedzić Ostrów. A już na początku nowego sezonu czeka nas podróż do… Grudziądza!

 

Dziękujemy wspaniałej widowni za przybycie, OCK za miłe i serdeczne przyjęcie nas, przyjaciołom i rodzicom za pomoc oraz naszym wspaniałym tancerzom! Jesteście niesamowici!

Spektakle w Ostrowie Wielkopolskim to także czas debiutów! Paula Kondeja po raz pierwszy zaprezentowała się w roli siostry przyrodniej Kopciuszka, Maria Jach wystąpiła jako zima oraz eskorta Kopciuszka, Sylwia Borkowska wcieliła się w rolę jednego z arlekinów. Gratulujemy Wam postępów, odwagi i pasji! Spisałyście się na medal!

13428656_1024813337573683_1179058421585968257_n

Co dalej?

Jak już dobrze wiecie w LIPCU i SIERPNIU odbędą się warsztaty wakacyjne z baletu klasycznego i nie tylko! Zapraszamy szczególnie osoby, które chciałyby dołączyć w przyszłości do naszego zespołu, ale również takie, które chcą poćwiczyć, nauczyć się czegoś nowego, miło i aktywnie spędzić czas :)

(grafik na SIERPIEŃ już niebawem)

20 sierpnia rozpoczynamy próby do spektakli w pierwszej połowie sezonu 2016/2017 czyli „Kopciuszka” i „Dziadka do orzechów”

A repertuar na nowy sezon ukaże się już wkrótce!

13466422_1024809380907412_1203725112295921984_n